Розвиток сучасних технологій та розповсюдження інтернету дозволили багатьом користувачам перейти на віддалену працю. Якщо ви вже розпрощались із «офісним рабством», наступний логічний крок — опанувати мистецтво роботи у подорожах.
Адміністрація сервісу Trello вирішила запитати працівників-туристів про те, як їм вдається зберігати продуктивність під час подорожей, і підготувала поради, засновані на реальному досвіді.
Маршрут із інтернетом
Щоб мати змогу ефективно працювати віддалено, вам знадобиться інтернет. Тому, складаючи маршрут подорожі, доведеться уникати тривалого перебування у тих місцях, де немає підключення. Самотні острови посеред океану, подалі від цивілізації, видаються гарним місцем для відпочинку, але не підходять для роботи.
Подорож у часі
Коли подорожуєте в інші часові пояси, слід особливу увагу приділити розпорядку робочого дня. Якщо вам потрібно бути на зв’язку із замовниками чи колегами, що знаходяться в іншій півкулі, робочими годинами для вас буде світанок чи середина ночі. Зате вдень ви будете вільні для відпочинку чи сну.
Найважче при такому розкладі — зберігати денні години вільними від роботи. Не збільшуйте власний робочий час тільки тому, що працюєте вночі, а вдень «байдикуєте». Те ж саме стосується і робочих днів. Не страшно займатись робочим проектом в суботу, якщо при цьому у вас звільняється вівторок.
Робота повинна бути виконана
Може здатись, що ви вже достатньо пожертвували для своєї зайнятості: обрали інший маршрут, призначаєте відеоконференцію на 23:00, але будьте готові до того, що інколи доведеться відмовлятись від спілкування з друзями та рідними, щоб виконати свої фахові обов’язки. Якщо клієнт чи замовник воліє спілкуватись з вами онлайн саме тоді, коли починається велика сімейна вечеря — обирайте клієнта чи замовника. В якійсь мірі ви маєте змогу подорожувати саме завдяки йому.
Найважче у дотриманні цього правила — зберегти гарні стосунки з друзями та переконати родичів, що ви насправді працюєте, а не байдикуєте перед монітором, гортаючи сторінки соціальних мереж.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Організуйте свій творчий безлад
Навіть якщо ви не ходите щодня в офіс, деяка організованість робочого процесу стане в нагоді. Особливо, якщо робота пов’язана із творчістю, а ви — креативна особистість. Щоб не загубитись серед власних ідей та не сплутати їх із завданнями клієнтів, слід використовувати онлайн-органайзери на кшталт того ж Trello, або паперові записники, від яких і досі не можуть відмовитись навіть найбільш «підключені» користувачі.
Що стосується організації подорожей, досвідчені туристи радять завжди тримати окремо робоче листування та листи з бронюванням квитків та готелів. Найкращим буде створити різні поштові скриньки для спілкування з хостелом, в якому плануєте оселитись, та для відправлення проекту замовнику. Значною мірою допомагають мобільні додатки, створені спеціально для того, щоб ви не забули взяти у подорож валізу із одягом.
Секрети економії
Незважаючи на те, що вам весь час потрібно бути на зв’язку, можна собі дозволити винаймати житло без інтернету, якщо в місті, де ви зупинились, є коворкінги. Вільні простори з умовами для онлайн-роботи вже працюють у більшості міст та мегаполісів розвинутих країн. Окрім технологічних переваг, робота в коворкінгу сприяє продуктивності. Ви менше відволікаєтесь, аніж сидячи в одному номері готелю з друзями, які в цей час не працюють, та швидше виконуєте завдання.
Ще одна порада щодо економії в подорожі — використання місцевого мобільного зв’язку. Так, провідні веб-сервіси пропонують відеодзвінки та навіть відеоконференції, але іноді простіше та швидше не шукати Wi-Fi для виходу в Skype, а зробити один дзвінок телефоном.
Вчіться казати «ні»
Коли ви поєднуєте подорожі та роботу, особливо важливо бути зацікавленим у проектах, інакше практично неможливо змусити себе їх виконувати. Якщо вам не імпонує пропозиція замовника чи не влаштовує розмір оплати — пересилюйте себе і відмовляйтесь. Навіть якщо ви ходите пішки містом, щоби вистачило на обід, не погоджуйтесь на нецікавий і невигідний проект. За словами досвідчених мандрівних фрілансерів, така практика тільки шкодить продуктивності, не приносить професійного зиску та псує настрій.
Також не приймайте забагато замовлень, які неможливо виконати в строк. Одна доба містить у собі лише 24 години, незалежно від того, проводите ви її в США чи у Будапешті.
Чесність — найкраща політика
Не приховуйте особливості свого робочого процесу від замовника. Існує хибний стереотип, що потенційний роботодавець не захоче мати справу з працівником, який подорожує. Насправді замовника цікавлять ваші професійні навички та вчасно виконаний якісний продукт.
Відверто повідомляйте про можливі складнощі та затримки, пов’язані з переїздом та різницею у часі. Запевніть клієнта, що ви будете на зв’язку тоді, коли йому потрібно, однак не цілодобово.
Віддалена робота підходить далеко не всім сучасним користувачам, тим більше, віддалена робота під час подорожей. Головний секрет успіху — віднайти баланс між особистим часом та виконанням завдань клієнта. Такий баланс для кожного свій, але дотримання наведених порад допоможе вам у цьому. Варто спробувати — можливо, наступного року ми напишемо про ваш досвід віддаленої роботи в літаках та потягах.
Джерело: блог Trello