Ігри на роботі — як BlaBlaCar створює та використовує власні сервіси

Коли не вистачає наявних сервісів для комунікації команди, потрібно створювати власні рішення. Саме такого правила дотримується міжнародна компанія BlaBlaCar, в якій практикують створення онлайн-сервісів та використання гейміфікації для об’єднання співробітників по всьому світу. Як працюють найбільш успішні внутрішні розробки нам розповів Олег Сербін, веб-розробник в BlaBlaCar.

oleg-working

На сьогоднішній день в 16 офісах BlaBlaCar працює понад 550 осіб і ця цифра постійно збільшується. Нам завжди необхідно бути на зв’язку з колегами: розуміти, чим займаються маркетологи в Мексиці; як запустився той чи інший продукт в Бразилії або Індії; над чим працюють колеги в Польщі або що відбувається в центральному офісі у Франції.

Існує безліч різних класичних методик управління командами, розсилки електронних листів, конференції та зістрічі, якими, безумовно, ми користуємося. Проте, окрім цього ми розробляємо свої власні формати, сервіси та додатки, які допомагають в рази підвищувати ефективність. І я хочу розповісти про деякі з них.

Одразу хочу зазначити, що в BlaBlaCar немає окремого департаменту, який спеціалізується на розробці сервісів і додатків. Всі внутрішні програми та інструменти, які з’являються і успішно долучаються до робочого процесу колективу, створюються тими ж, хто працює над сервісом BlaBlaCar. Як це зазвичай буває, всі ідеї виникають з попиту.

Coding Night

coding-night

BlaBlaCar розпочався зі стартапу, саме тому нам важливо постійно підтримувати цей стартаперський драйв. Для цього ми створили Coding Night — 24-годинний хакатон, де кожен бажаючий може розповісти про свою ідею, зібрати команду і розробити прототип. Взяти участь в Coding Night можуть не тільки розробники, а й ті, хто ніколи раніше подібними проектами не займався. Для цього потрібно зробити кілька простих речей. По-перше, потрібно описати свою ідею на BlaBlaFoundry. Це свого роду краудфандингова платформа для голосувань. До речі, ви можете використовувати цю платформу в своїй компанії, за допомогою відкритого коду. Далі учасники приїжджають в центральний офіс на Coding Night, занурюються в атмосферу безсонних, але активних і креативних 24 годин, створюють прототипи і готуються їх презентувати. Останній етап досить відповідальний, адже тебе слухають вже 550 осіб, під’єднані по конференц-зв’язку, а далі вони голосують за кращі ідеї.

Три найбільш вдалі проекти компанія всіляко підтримує, починаючи від створення окремої команди, необхідних ресурсів і навіть бюджетів для повної реалізації задуму.

BlaBlaLunch

blablalunch

Це один з проектів, який з’явився на Coding Night і активно використовується у внутрішніх комунікаціях BlaBlaCar. З огляду на темп, з яким збільшується команда BlaBlaCar, ми не завжди встигаємо спілкуватися з усіма, навіть в рамках одного офісу. Тому ми вирішили додати в процес комунікації всередині компанії трохи гри та фактору випадковості — і запустили внутрішній проект під назвою BlaBlaLunch. Над проектом працювали мої колеги з департаменту UX Design, тому виглядає він стильно і, в той же час, досить зручний.

Концепція проста: ви підтверджуєте, що хочете вирушити на обід з товаришем, якого система BlaBlaLunch обере для вас в довільному порядку. Програма надсилає імена трьох співробітників, з якими ви підете на наступний обід. Так і відбувається вихід із зони комфорту, спілкування, можливо, навіть нові ідеї за чашкою кави, як це часто буває. І не потрібно ходити по різних кабінетах, департаментах та запитувати: «Чи не бажаєте на обід?».

BlaBlaLunch був створений 2 роки тому і щотижня в ньому бере участь близько 70 осіб з офісу в Парижі. Коли ми прилітаємо у відрядження до Франції — теж із задоволенням користуємося цим сервісом.

BlaBlaFaces

blablafaces

Досить нелегко запам’ятати обличчя, а тим більше — імена і посади кожного співробітника. Але наші розробники вигадали, як зробити з цього процесу гру. Кожен охочий може на дозвіллі переглянути профілі своїх колег, напрямки їх діяльності та взяти участь в змаганні найбільш обізнаних у внутрішніх комунікаціях співробітників. До слова, Фред Мазеллі, один із засновників сервісу, входить в ТОП-10 співробітників, які набрали найвищі результати по знанню посад та імен своїх колег 🙂

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

BlaBlaTalk

Ми намагаємося регулярно спілкуватися з колегами в рамках глобальних напрямків і команд. У той час, як календарі кожного переповнені персональними зустрічами з колегами з інших країн, внутрішніми переговорами тощо, зустрічі всіх 550 співробітників — це обов’язкова справа. BlaBlaTalk проходить щосереди, під час заходу один з департаментів (наприклад, маркетинг, комунікації або продуктові команди) розповідає про виконану роботу, запуск важливих проектів або плани на найближче майбутнє.

Сам захід проходить в паризькому офісі, центральному для нашої компанії, а локальні команди або ті співробітники, хто на даний момент працює віддалено, підключається за допомогою програми LiveStream, а задати питання спікерам можна через окремий канал #BlaBlaTalk в Slack. Кожен захід записується і захищається паролем, що дозволяє в будь-який момент переглянути його повторно.

BlaBlaLearn

blablalearn

Коли до нас приходять нові співробітники, ми завжди готові дати їм «список літератури», але в своєму креативному і зручному форматі. BlaBlaLearn — це майданчик, де за допомогою заздалегідь створених категорій і тегів можна пройтися по історії компанії, а переглянувши відео, зрозуміти, чим займається кожен з департаментів, яка ваша роль у нашому суспільстві. Наприклад, відео про технічну команду буде називатися «What does the Tech Team do?», в якому керівники розповідають про принципи роботи, команду та плани. Якщо ви прийшли працювати в маркетинг, вам обов’язково необхідно подивитися, чим займаються маркетологи, хто ці люди, з якими вам пощастило працювати.

Щоб привнести в процес навчання трохи веселощів і гейміфікації, у кожного співробітника на BlaBlaLearn є свій профіль і є можливість створити власний план навчання, який називається «My Learning Path». Сюди можна додавати переглянуті відео, прочитані статті або ж завантажувати власні напрацювання, щоб ділитися досвідом. За кожним завантаженим матеріалом закріплена статистика, яка показує, наскільки ви популярні.

BlaBlaWiki

Як можна зрозуміти з назви, BlaBlaWiki — це наша внутрішня Wikipedia, де можна дізнатися про принципи роботи кожного процесу в компанії, комунікаційний або маркетинговий план запуску певної кампанії, про принципи дизайну або створення анкетування для користувачів сервісу.

Як це працює? В силу масштабності і централізації компанії будь-які продуктові зміни або нові функції на сайті BlaBlaCar розробляються в центральному офісі, а потім локалізуються в кожній країні. На BlaBlaWiki створюється окрема сторінка, на якій можна знайти повний опис функціональності, проблем, які вирішує нове ПЗ, принципи роботи і план дій для фахівців з маркетингу, комунікацій, поради перекладачам і всім тим, хто буде залучений в процес запровадження нововведень в регіонах.

В команді BlaBlaCar ми також використовуємо сторонні розробки для кращої комунікації:

Читайте также:

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Британський стартап обіцяє відновити льодовики Арктики

Фінансування тревел-стартапів у 2023 році: тренди та найбільші раунди

Загадковий стартап довголіття в який інвестує Сем Альтман