Зі слави в небуття — чим скінчився ажітотаж для Pokemon Go, Prisma, Foursquare, Vine

Літо 2016 року запам’ятається нам надовго — власники смартфонів за лічені тижні стали художниками та ґіками, які бігають міськими парками та вулицями — лихоманка Pokémon Go та Prisma охопила цілі міста і країни. Але тривало це недовго: вже на початку другого місяця осені всі забули про обидва явища — покемони та нейромережа, яка генерує фотографії, перестала цікавити і тінейджерів, і дорослих.

Явище такої популярності зазвичай минуще і схоже на ланцюгову реакцію — від групи користувачів із великою кількістю контактів у соцмережах ажіотаж поширюється в геометричній прогресії. А потім залишається не більше 5% від усіх власників смартфонів, котрі підпали під віяння моди — такі дані наводить аналітична компанія Nuance. Найкоротший життєвий цикл — у безкоштовних програм. Хто ж за минулі декілька років швидко опинявся на хвилі популярності, а потім зникав у небуття?

Pokémon Go

Ігри з елементами доповненої реальності пробували запускати і раніше — але тут зійшлися докупи одразу декілька факторів успіху: розробка на основі Niantic, сентиментальність до старого серіалу про покемонів та запуск новинки влітку, коли на ринку інформаційних приводів для ґіків спостерігалося затишшя. Результат — за якихось 7 днів користувачів завантажили понад 10 млн копій Pokémon Go, обігнавши за швидкістю зростання Angry Birds 2 та Slither.io. Наприкінці липня 2016-го вже було завантажено 100 млн копій, денний прибуток сягнув $10 млн. За перший місяць після запуску розробники заробили $200 млн — а в медіа розгорнулася справжня істерія.

Свято тривало недовго: вже у жовтні платформа App Annie показала рейтинги за межами ТОП-50 для обох найпопулярніших мобільних операційних систем. Невелике пожвавлення відбулося напередодні Дня Всіх Святих через сезонний розпродаж внутрішньоігрових бонусів — але схоже, колишніх темпів гра вже не збереже.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Prisma

Літо подарувало ринку ще один обговорюваний додаток — російський сервіс обробки фотографій на основі нейромережі, який усього за 6 днів досяг 10 млн встановлених копій.

В Instagram до листопада 2016-го із тематичним хештегом з’явилося понад 3 млн світлин — але інтерес в загальному рейтингу аналітичних платформ теж досить низький: додаток давно випав за межі ТОП-50 найпопулярніших і для iOS, і для Android. Нещодавно розробник Олексій Моїсєєнков анонсував сервіс Prisma Live — в ньому фільтри будуть використовуватися для прямих відеотрансляцій в Facebook та стрімінгових сервісах. Новинка використовує Live API Facebook, що дає змогу стороннім розробникам вбудовувати відеотехнологію соцмережі у власні продукти.

БІЛЬШЕ НА ТЕМУ:

Secret

Фото: CNN

Фото: CNN

Ця історія розпочалася взимку 2014-го, коли користувачам запропонували cервіс для обміну анонімними повідомленнями під назвою Secret — за розробкою стояли двоє колишніх співробітників компанії Google. За межами США користувачі отримали доступ до сервісу вже в травні 2014-го — і досить швидко додаток набув вірусної популярності. За півтора роки число користувачів досягло 15 млн осіб — а інвестовано було в нього $35 млн (серед інвесторів оинилися навіть Ештон Кутчер та засновник Reddit).

Більшість країн, що розвиваються, сприйняли додаток як черговий дейтінг для випадкових побачень, спамери та служителі церкви критикували та використовували його — і все завершилося влітку того ж року закриттям додатку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Foursquare

Фото: TNW

Фото: TNW

Історія цього сервісу сягає ще 2009 року — спочатку Foursquare давав змогу розповідати про свої мандрівки друзям та залишати відгуки про відвідані місця. Сервіс швидко став популярним у США, а коли взимку 2010-го запустився за межами Штатів, став популярним у світі. В березні 2011 року було зареєстровано 7 млн користувачів. У 2013 році компанія залучила $35 млн інвестицій, бізнес компанії оцінювався у $650 млн — це був піковий момент в історії сервісу. Вже 2015-го оцінка впаде до $250 млн.

Щоби якось втримати інтерес, мобільний додаток постійно змінював категорію — соцмережі, туризм, їжа та напої. 2014-го сервіс було розділено на 2 окремих додатки — Foursquare для відгуків та Swarm для чекінів. Такий крок розробників призвів до того, що більшість користувачів припинили взагалі використання додатку. На початку 2016-го вартість компанії знову впала вдвічі, а зростання аудиторії припинилося, і цей показник досі знаходиться на рівні 2012 року — приблизно 50 млн користувачів у світі.

СХОЖЕ ЗА ТЕМОЮ:

Vine

Здавалося б — що можна втиснути в 6 секунд? Але стартап, який дозволяв створювати відеоролики на 6 секунд, з 2012 року став досить популярним — і вже восени того ж року його купив сервіс мікроблогів Twitter за $30 млн. Соцмережі сприйняли новинку «на ура» — коміки та знаменитості на повну потужність використовували цей оригінальний жанр відеоскетчів.

Новий спалах інтересу пов’язаний із використанням сервісу під час надзвичайних подій: теракт на фінішній прямій Бостонського марафону було зафіксовано і опубліковано саме у Vine. В 2015 році кількість активних користувачів сервісу сягнуло 200 млн. До лютого 2016 року в базі Vine було близько 39 млн відеороликів — але ще із осені 05-го почався відтік користувачів на інші платформи, зокрема, на канали у YouTube чи Facebook. Причиною незадоволення авторів контенту стала відсутність зворотнього зв’язку із адміністрацією та представниками Vine. Без фахових творців контенту платформа почала швидко втрачати підписників, його аудиторію почали «від’їдати» Instagram та Snapchat. Капіталізація з початку 2016-го впала на 45%, до $12,2 млрд. Наприкінці жовтня 2016-го було оголошено, що до кінця року Twitter закриє Vine.

ТАКОЖ ЗА ТЕМОЮ:

За матеріалами «Секрет фирмы»