Не так давно компанія Logitech змінила бренд, скоротивши назву та представивши новий логотип; але вона — далеко не перша, хто кардинально змінював власний імідж та ім’я. Ось щонайменше 10 знакових прикладів того, як ІТ-компанії перейменувалися — і це лишень пішло їм на користь.
Research in Motion (RIM), що стала BlackBerry
Колишній лідер ринку смартфонів Research in Motion (RIM) змінив ім’я на BlackBerry у 2013 році. Тодішній CEO BlackBerry Торстен Хейнс (Thorsten Heins) оголосив «Це єдиний бренд, з єдиним шляхом розвитку». Хоча декого з експертів ринку такий крок здивував, але насправді він був абсолютно логічним — користувачі впізнавали BlackBerry за назвою мобільних телефонів, а більшість з них і не підозрювала, що назва виробника відрізняється від марки смартфону. В той час компанія вже почала втрачати популярність через захоплення мобільного ринку системами Android та iOS. Зміна бренду була не найгіршим кроком у такій ситуації, але і бажаного позитивного ефекту та росту продажів не принесла.
RapExegesis, що еволюціонував у Rap Genius і Genius
Rap Genius з’явилась в 2009 році як RapExegesis, невеличка команда ентузіастів, що записували та розшифровували тексти репу. Після не дуже помітного перейменування команда в тому ж році приєдналась до акселератора Y Combinator, де привернула до себе значну увагу та отримала гроші на розвиток. Важливий період у житті проекту почався у 2013 році — спеціалізація ресурсу вийшла далеко за межі реп-текстів, охопивши публікацію віршів, новин, рок-музики тощо. Назва «Genius», озвучена в 2014 році, виглядає цілком логічно, оновлена компанія не асоціюється у користувачів виключно з репом.
Isis, перейменована на Softcard
Isis був технологією для здійснення мобільних платежів з використанням безконтактної системи NFC. Створили його фахівці AT&T, Verizon і T-Mobile, але через активізацію екстремістського терористичного угрупування з аналогічною назвою керівництво в 2014 році оголосило про новий бренд Softcard — будь-яка назва була краще за ту, що асоціювалась з некерованими фанатичними вбивцями.
Пізніше компанія заявляла про співпрацю з Apple в царині платіжних систем для смартфонів, але в результаті Softcard поглинув інший гігант, Google. З березня цього року Softcard приєдналась до розробників мобільної платіжної системи Android Pay і перестала існувати, як окрема компанія.
Justin.tv, що став Twitch
Сервіс відеострімінгу Justin.tv вийшов з акселератора Y Combinator у 2007 році. І хоча на платформі транслювалось відео самих різних занять та сфер діяльності, стартапу судилося цілком заполонити вільну на той момент нішу — кіберспорт. В 2011 році сервіс TwitchTV поступово перейшов на показ в інтернеті того, як користувачі грають у відеоігри.
На початку 2015 року сервіси Justin.tv та TwitchTV об’єднались під однією корпоративною назвою — Twitch Interactive. А влітку Justin.tv закрився за умовами угоди про купівлю стрімінгу Twitch найбільшим світовим онлайн-рітейлером Amazon. Як і у випадку з RIM та BlackBerry, ребрендинг Justin.tv був цілком логічним, так як Twitch перетворився на впізнаваний бренд і має велике майбутнє у галузі трансляції ігор.
Clear Channel, перетворена на iHeartRadio
Медіакомпанія з 30-річним досвідом Clear Channel прославилась завдяки FM-радіо та додатковим комерційним проектам. Вчасно помітивши новий тренд (стрімкий розвиток цифрових музичних сервісів на зразок Spotify), керівництво Clear Channel в 2014 році змінило назву на iHeartMedia, схоже до назви їх онлайн-платформи iHeartRadio.
Для тих, хто починав бізнес у 70-их роках виклики сучасних технологій могли стати початком занепаду, і компанія сподівалась ребендингом привернути увагу нового покоління міленіалів. Частково, мета була досягнута — сьогодні платформа iHeartRadio має свою сталу аудиторію.
DeSoto, перейменована на FlywheelTaxi
Як і попередній приклад, ребрендинг найстарішої служби таксі у Сан-Франциско DeSoto мав на меті догодити молодим сучасним користувачам смартфонів. Змінивши у 2015 році назву на FlyWheelTaxi, компанія, заснована ще у 1930-х, одночасно запустила мобільний додаток Flywheel. Осучаснення концепції роботи служби було важким, але необхідним кроком для гравця ринку, якому до того ж доводиться конкурувати з самим Uber.
Elance-oDesk та Upwork
Два провідні гравці на ринку пошуку роботи для фрілансерів Elance та oDesk об’єднали зусилля у 2013 році щоб створити справжнього мастодонта на ринку праці фрілансерів. І хоча багато хто очікував, що впізнавані бренди Elance-oDesk будуть збережені, нове керівництво, залучивши інвестиції в розмірі $30 млн, в травні 2015 року оприлюднило назву Upwork. Новий бренд супроводжувався і запуском нових функцій для користувачів. Перейменування було логічним небажанням постійно нагадувати користувачам про колишнє об’єднання. Нова компанія, нові можливості, новий бренд.
McAfee, що змінила назву на Intel Security
Минуло більше 4 років з моменту приєднання розробників захисного ПЗ McAfee до корпорації Intel (останній це коштувало $8 млрд), коли материнська компанія таки вирішила змінити назву і представила Intel Security. Чим викликане перейменування через такий тривалий період часу після купівлі активів? З одного боку, Intel бажала створити собі репутацію провідного фахівця в галузі кібербезпеки, з іншого — потрібно було відгородитись від негативного іміджу Джона Макафі (John McAfee) після заплутаної історії зі злочином, через яку останній навіть деякий час переховувався.
10gen, що стала називатися MongoDB
Історія MongoDB, системи керування базами даних, також демонструє як продукт може поглинути назву компанії-розробника. В 2013 році компанія 10gen перетворилась в MongoDB, напередодні закриття угоди про інвестиції в розмірі $150 млн. Ребрендинг був викликаний саме залученням таких значних інвестицій — врешті решт, якщо розробник відомий завдяки одному ключовому продукту, чому б не позбавитись іншої назви, яка нікому не знайома і тільки викликатиме плутанину.